21
list

Zimowy Narodowy na Snapchacie w rankingu Hash.fm

Anna Szczepanowska

Po tygodniu od założenia, snapchatowy profil Zimowy Narodowy znalazł się w najpopularniejszym rankingu marek polskojęzycznych Hash.fm. Na czym polega aplikacja i jak prowadzone jest konto projektu? Przeczytajcie poniżej!

Ranking firm Hash.fm skupia największe marki polskiego Snapchata i jest uaktualniany na bieżąco. Na liście znajdują się profile zarówno wysokobudżetowych eventów, znanych marek, jak i kanałów telewizyjnych, czy radiowych.
 
Profil Zimowy Narodowy na Snapchacie został założony 5 listopada i już w pierwszych dniach zyskiwał zainteresowanie obserwujących (rosnący wskaźnik obejrzeń, screenshoty i snapy zwrotne). Publikowane snapy (zdjęcia czy filmy tworzone w aplikacji) dotyczyły lodowiska, skateparku, a także Warszawskiego Jarmarku Świątecznego, czyli głównych atrakcji projektu Zimowy Narodowy. To właśnie na tym kanale padła po raz pierwszy data rozpoczęcia III edycji wydarzenia.
 
W aplikacji Snapchat publikowane są zdjęcia lub filmiki, tworzone w czasie rzeczywistym. Mają one za zadanie demaskować momenty z życia użytkowników/firmy. Snapy znikają po określonym czasie – maksymalnie po 24 godzinach od umieszczenia ich w „stories”. Aplikacja jest jednym z najbardziej autentycznych i angażujących pod względem treści komunikatorów – publikowane snapy nie mogą podlegać żadnej graficznej obróbce poza możliwością wyboru kilku filtrów lub narzędzia „rysowanie”. Ponadto, z uwagi na brak rozpraszaczy, uwaga użytkownika jest skupiona bezpośrednio na znikających komunikatach, dzięki czemu skupienie oglądających jest znacznie większe, niż w innych aplikacjach. Tworzone treści są unikalne i przedstawiają informacje zarówno o samym projekcie/firmie/użytkowniku, jak i tym, co dzieje się w jego tle, za kulisami, niedostępnymi dla innych. Snapy znikają samoistnie a dzięki opcji „stories” są udostępniane, podobnie jak w przypadku portali społecznościowych – publicznie.
 
Snapchat jest odpowiedzią na rosnący wskaźnik użytkowników mobilnych i ma duże ambicje, zmierzające do zastąpienia mediów tradycyjnych, takich jak telewizja, prasa czy radio (transmisje „na żywo”, opcja „discover”). Choć twórcy aplikacji nie udostępniają oficjalnych statystyk, szacuje się, że w Polsce korzysta z niej ponad 2 mln. osób i są to głównie osoby młode, od 13 do 25 roku życia.
 
Poniżej prezentujemy przykładowe snapy, przesyłane przez użytkowników:
 
IMG_0488  Marcin Korolko  Marcelina

kasia krupa
 
A także zamieszczamy przykładowe realizacje na profilu Zimowy Narodowy:
 
IMG_0551  IMG_0562  1
 
Zapraszamy do śledzenia projektu bezpośrednio w aplikacji – nick: zimowynarodowy!
 
snapcode_zimowynarodowy

Napisz do nas!

Odpowiemy na każde pytanie!



    Pobierz brief