04
paźdź

Case Study: „Pies na służbie” – projekt, który pokazał oblicze psów pracujących w służbach mundurowych i ratunkowych

Za projekt „Pies na służbie” zrealizowany dla Royal Canin otrzymaliśmy Stevie Awards w kategorii B2B, Summit Creative Awards w kategorii Education Video oraz IPRA Golden World Awards for Excellence w kategorii B2B. Zobaczcie, na czym polegał ten nagradzany projekt. Przygotowaliśmy dla Was Case Study.

TŁO

Royal Canin to firma produkująca karmę dla zwierząt. Jej misją jest tworzenie precyzyjnych rozwiązań dostosowanych do indywidualnych potrzeb zwierząt. W 2016 roku firma nawiązała współpracę z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym, które wykorzystuje do swojej pracy psy ratunkowe. Firma szukała pomysłu na to, jak rozszerzyć współpracę o inne polskie służby mundurowe wykorzystujące do swojej pracy psy i zapoznać je z portfolio produktów Royal Canin.

CEL

Celem projektu „Pies na służbie” było rozszerzenie współpracy Royal Canin Polska ze służbami mundurowymi, które w swojej pracy korzystają z pomocy psów, zbudowanie świadomości społecznej na temat roli, jaką pełnią profesjonalne psy i ich opiekunowie w Polsce, oraz zwrócenie uwagi na wyjątkowe potrzeby zwierząt, odpowiednie żywienie i ich kondycję.

WYZWANIE

Wyzwaniem dla projektu były restrykcyjne procedury dotyczące jakiejkolwiek współpracy ze służbami i ich rezerwa do podmiotów komercyjnych. Największym wyzwaniem projektu było dotarcie do różnorodnych środowisk służb mundurowych. Było to trudne z uwagi na specyfikę tych służb, procesy decyzyjne, hermetyczność środowisk, a czasem tajność informacji. Wymagało to wielu miesięcy budowania indywidualnych relacji. Testa Communications musiała znaleźć sposób na połączenie działań firmy komercyjnej z działaniami służb, tak aby było to interesujące dla tych ostatnich.

Dla agencji ważne było zbudowanie świadomości społecznej na temat ważności roli zarówno służb, jak i samych psów, zwrócenie uwagi na ich odpowiednie żywienie i kondycję oraz pokazanie produktów Royal Canin, które odpowiadają na te potrzeby.

Projekt „Pies na służbie” miał pokazać szczególne zapotrzebowania psów służbowych, które pracują w silnym stresie, w ruchu, są narażone na zaburzenia behawioralne, stąd ogromnie ważne jest to, by zapewnić im prawidłowo zbilansowaną dietę. Z drugiej strony miał pokazać społeczeństwu znaczenie pracy tych psów dla naszego bezpieczeństwa, a przede wszystkim nawiązać kontakt i zaistnieć firmie Royal Canin wśród właścicieli służb mundurowych jako tej, która jest merytoryczna, gwarantuje najwyższą jakość i bezpieczeństwo, jeśli chodzi o żywienie psów. Wyzwaniami były: zrzeszenie jak największej liczby instytucji, by objęły patronatem projekt i się w niego zaangażowały, pozytywny odbiór społeczny akcji przez media, a poprzez liczne publikacje i działania w social mediach przez ogół społeczeństwa. Udało się osiągnąć ten efekt.

GRUPY DOCELOWE

– służby mundurowe

– służby ratunkowe

– opiekunowie psów specjalistycznych

– lekarze weterynarii

– behawioryści

– trenerzy

REALIZACJA

Chcąc zapewnić wysoce merytoryczne materiały, które byłyby ciekawe dla służb mundurowych i z którymi będą chciały się utożsamić, stworzono raport „Psy pracujące w polskich służbach ratowniczych i mundurowych”. Wcześniej agencja nawiązała kontakt z przedstawicielami poszczególnych służb. Wymagało to kilkuset telefonów, maili i oficjalnych pism, w których agencja informowała o planowanej akcji, działaniach, a także oficjalną drogą prosiła o udział w badaniu, a w dalszym etapie w Forum. Następnie firma badawcza zrealizowała badanie. Po raz pierwszy w Polsce powstał raport, który w wyczerpujący sposób pokazywał obraz służb mundurowych wykorzystujących do swojej pracy psy, ale także zwracał uwagę na specjalne zadania i szczególne potrzeby tych zwierząt. Raport został opatrzony merytorycznymi komentarzami specjalistów i wypowiedziami opiekunów psów. Agencja pozyskała również patronaty instytucji, które wsparły raport i akcję „Pies na służbie”: Tatrzańskiego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego, Polskiego Stowarzyszenia Lekarzy Weterynarii i Małych Zwierząt, Związku Kynologicznego w Polsce i Stowarzyszenia Po to jestem.

Raport został zaprezentowany mediom podczas konferencji prasowej 25 kwietnia 2018 roku, na cztery dni przed Międzynarodowym Dniem Psa Ratownika. Media uzyskały informacje na temat psów pracujących w służbach mundurowych z podkreśleniem ich roli na rzecz bezpieczeństwa, a także ich szczególnych potrzeb treningowych i żywieniowych. Firma Royal Canin zaprezentowała się jako partner służb mundurowych wykorzystujących do swojej pracy psy, który dostrzega ich niezwykłą rolę i wspiera ich działania oraz odpowiada na potrzeby żywieniowe najbardziej wymagających psów. Efektem konferencji były liczne materiały w mediach.

Przed publikacją raportu powstał film informacyjno-promocyjny, który pokazywał współpracę Royal Canin z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym i w emocjonalny sposób oddawał pracę psów i pokazywał zaangażowanie Royal Canin. Zespół agencji uczestniczył w szkoleniu o charakterze akcji ratunkowej w warunkach naturalnych, by móc pokazać w materiale specyfikę pracy ratowników i psów. Fabułę filmu wzbogaciły napisy z informacjami z raportu, dane statystyczne, kluczowe informacje dotyczące diety psów, informacje na temat czasu i specyfiki szkoleń psów lawinowych.

Okazją, aby jeszcze szerzej mówić o projekcie i pokazać, na czym polega praca psa na służbie, było stoisko plenerowe „Pies na służbie” z udziałem Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego podczas targów zoologicznych Warsaw Animals Days, które odbyły się w dniach 7-8 kwietnia 2018 roku. Wzięło w nich udział kilka tysięcy osób.

Kulminacyjnym punktem działań było bezpośrednie spotkanie Royal Canin z ponad setką przedstawicieli służb mundurowych podczas Forum „Pies na służbie” w dniach 29-30 kwietnia 2018 roku w Krakowie. Bogaty program Forum z udziałem międzynarodowych specjalistów z zakresu behawiorystyki zwierzęcej i żywienia, a także wcześniej nawiązane relacje z poszczególnymi służbami, zaowocowały tak liczną frekwencją przedstawicieli służb i dalszymi relacjami. Powstały liczne materiały PR, także dzięki współpracy z influencerami.

EFEKTY

Skutecznie zaplanowane działania i ich efektywne wykonanie pozwoliły na zrealizowanie postawionych przed agencją celów. Po raz pierwszy w Polsce, przez akcję „Pies na służbie” i raport „Psy pracujące w polskich służbach ratowniczych i mundurowych”, udało się nawiązać współpracę i pokazać społeczeństwu ogrom codziennej pracy wykonywanej przez służby mundurowe pracujące z psami: ich wkład w wyszkolenie takiego psa, jego utrzymanie, zapewnienie odpowiedniej formy, przez treningi i odpowiednie żywienie, ale przede wszystkim w zapewnienie naszego bezpieczeństwa.

Merytoryczny charakter projektu „Pies na służbie” i pochylenie się przez Royal Canin nad problematyką służb mundurowych pracujących z psami sprawiły, że akcja została poważnie potraktowana przez same służby, co było głównym zamierzeniem działań, czego efektem był ich liczny, ponadstuosobowy udział w Forum, aktywny udział w badaniu, a co najważniejsze, nawiązanie współpracy z firmą Royal Canin. Przez Forum Royal Canin osiągnął również zamierzone cele wizerunkowe, zaistniał w świadomości służb mundurowych pracujących z psami jako merytoryczny partner, który ma wiedzę na temat ich środowiska, ale przede wszystkim na temat żywienia psów i który zna ich specyficzne potrzeby i potrafi na nie odpowiedzieć. To również dzięki Forum możliwa była wymiana doświadczeń między przewodnikami służb mundurowych, jak również dotarcie z rekomendacją specjalistów oraz informacją o indywidualnych potrzebach żywieniowych psów przez interdyscyplinarną edukację. Liczne grono osób na co dzień pracujących z psami, czyli: trenerów, przewodników, nawigatorów, behawiorystów, specjalistów od węchu, weterynarzy, miało okazję spotkać się na formalnych warsztatach oraz wymienić doświadczenia z pracy z psami. Firma Royal Canin wyszła naprzeciw ich oczekiwaniom i wspólnie z agencją sprowadziła największej klasy specjalistów jeśli chodzi o szkolenia psów, żywienie i pracę na służbie. Prelegentami byli m.in.: prof. Dominique Grandjean z Francji, który w swoich prelekcjach mówił o kluczowych czynnikach wpływających na wydajność psa użytkowego, najnowszych doniesieniach o węchu u psów, a także o zarządzaniu konsekwencjami stresu środowiskowego u psów pracujących, oraz Birger Larsson ze Szwecji, który przygotował wykład na temat wyboru i przygotowania psa do pracy.

Efektem medialnym akcji „Pies na służbie” było 71 publikacji w mediach, których zasięg wyniósł 29,8 mln, a ekwiwalent 461 tys. zł. Film pokazujący współpracę Royal Canin z TOPR został wyświetlony powyżej 1,3 mln razy (Facebook, YouTube). Dzięki poruszeniu w mediach tematu pracy psów mundurowych i ich specyficznych wymagań żywieniowych pośrednio wywołano efekt, że Royal Canin mógł również zaistnieć wśród szerokiego grona odbiorców jako marka, która potrafi spełnić najbardziej wymagające potrzeby żywieniowe psów, a poprzez współpracę ze służbami mundurowymi – jako marka, która pośrednio dba o nasze bezpieczeństwo.

Przygotowaliśmy też video opowiadające o projekcie: https://tiny.pl/tp5rn

Nagrody

Stevie Awards International Business Awards w kategorii B2B

Summit Creative Awards w kategorii Education Video

IPRA Golden World Awards for Excellence 2019 w kategorii B2B

 

Napisz do nas!

Odpowiemy na każde pytanie!



    Pobierz brief